God kent je!

eer, U kent mij, U doorgrondt mij.
U weet het als ik zit of sta,
U doorziet van verre mijn gedachten.
Ga ik op weg of rust ik uit, U merkt het op, met al mijn wegen bent U vertrouwd. (Psalmen 139:1-3)

Deze bekende psalmtekst is veel mensen dierbaar. En dat is niet vreemd. Zeker als je je af en toe alleen voelt. Of als je het gevoel hebt dat je door niemand ècht begrepen wordt. Dan is het een enorme troost om te weten dat God je helemaal kent. Hij weet al waar je mee zit en hoe je je voelt. Kortom, bij Hem ben je altijd welkom!

Oecumenische Zomerlunch

za 27 jul 2024 om 12:00

Morgendienst

zo 28 jul 2024 om 09:30 Thema: ‘God is elk ogenblik nieuw.’  -   Dienst van woord en beeld
Telkens wanneer ik in de bijbel lees dat iemand iets ‘ziet’, realiseer ik me dat het in overdenkingen nauwelijks gaat over 'zien’, maar vaak over 'geloven'. Misschien komt dat wel door de zaligspreking van Jezus in de Bergrede: Zalig zij die niet zien en toch geloven. Hierdoor lijkt het dat 'zien' en 'geloven' twee tegenstellingen zijn. Het is Ezechiël, die ervaart dat hij door God werd opgeroepen om te 'zien'. Het gaat hier niet om het 'zien' zoals wij een bekende voorbij zien komen. Ezechiël keek anders naar de werkelijkheid. Hij had een visioen; hij zag 'íets' dat achter de werkelijkheid verscholen lag. Hij 'zag' God die in een bepaalde gedaante aanwezig was. Niet alleen Ezechiël keek anders naar de werkelijkheid. Ook kunstenaars kijken anders naar de werkelijkheid. Zo was het de Franse schilder Monet, die, gefascineerd raakte door de wijze waarop het zonlicht gedurende de dag de kathedraal van Rouen bespeelde. Door het lichtspel rond de kathedraal te observeren 'ontdekte ' hij de diepere betekenis daarvan.
René Schreuder

Morgendienst

zo 04 aug 2024 om 09:30

Ds. Marjan Zebregs
telefoon 06-28103371
predikant@protestantsekerk-delichtbron.nl
werkdagen: maandag, woensdag en donderdag

De Lichtbron

Pieter van der Plasstraat 3
2291 SE  Wateringen
telefoon 0174-295818

Correspondentie-adres:
Waterkersstraat 4
2292 CS   Wateringen
scriba@protestantsekerk-delichtbron.nl

Online meebeleven

De kerkdiensten kunnen live online worden gevolgd via kerkomroep.nl.
Ook de diensten van afgelopen weken kunnen hier worden beluisterd.

Nieuwsbrief

Elke week verschijnt er een digitale nieuwsbrief met een overzicht van de meest actuele berichten uit onze gemeente.

Wilt u zich opgeven voor deze nieuwsbrief? Laat het ons weten via
nieuwsbriefdelichtbron@gmail.com